Friday 20 January 2012

mAniSNya sEbuAH pERteMuAN...PaHItnya sEBuAH peRPIsAHAan....

بسم الله الرحمن الرحيم
ASSALAMUALAIKUM W.B.T
Kaifa halukum???
Alhamdulillah saya diberi kesempatan lagi untuk menulis di ruang ini.

Ok hari ini entry saya mengenai "Manisnya pertemuan...Pahitnya perpisahan"...Wah satu tajuk yang agak jiwang =)

Al-maklumlah dah cuti lama sebelum nak melangkah ke sem 2,macam-macam benda difikirkan..
Tiba-tiba teringat memori zaman sekolah dulu-dulu. Banyak kenangan pahit n manis yang sampai sekarang still lagi dalam ingatan.Tentu sahabat-sahabat semua melalui benda yang sama macam saya.Betul tak???

Memang tak dapat dinafikan memori n kenangan tidak dapat dipadam ataupun dibuanag walaupun ia pahit atau manis..Zaman sekolah lah merupakan zaman yang paling best n zaman yang dimana kita hendak mengenal erti kehidupan..

1st masuk sekolah,orang pertama kita hendak cari ialah insan yang bergelar kawan... Rasanya kalau tiada kawan mesti hidup kita kurang sempurna. Betul tak???Sebab kawan inilah tempat kita share something selain parents n family kita.N di sekolah la tempat pertama terjadi sebuah pertemuan yang mana kita rasa gembira sangat bila berada di samping kawan-kawan.Especially bagi sahabat-sahabat yang tinggal di hostel.Hostel la tempat kita lalui memori suka dan duka bersama kawan.Saya dari form1 sampai sekarang still lagi tinggal di hostel.Memang best hidup di hostel =)

1st trip friends and I went to Cameron Highland organized by SAMTAJ 2007
We joined AMAL ISLAMI

Macam-macam event n activity yang kita boleh join.We can get more experience n  sweet memories..
Suka dan duka kita harungi bersama kawan.Makan,tidur kita ada bersama mereka.Itulah indahnya n manisnya bersama kawan.

Yang ini mesti waktu yang paling sedih n kalau boleh ianya tak nak berlaku dalam hidup kita..
Bila dah sampai akhir waktu tamat zaman persekolahan.Semua exam kita dah selesai hadapi ketika di zaman sekolah.Time inilah kita akan berpisah dengan kawan-kawan kita.Masing-masing akan membawa haluan sendiri.Memang sedih kalau dikenang kembali bila kita hendak berpisah dengan mereka
Lepas ini kita akan jalani satu kehidupan yang berbeza..Iaitu alam menara gading.Yang sememangnya diimpikan oleh semua sahabat-sahabat..Walaupun perpisahan itu menyakitkan n pahit,tapi ada hikmah disebaliknya..Kawan-kawan  semua..berjuanglah dengan sebaik-baiknya untuk mencapai apa yang dihajati.Jika niat kita ikhlas kerana Allah.InsyaAllah...Dia akan membatu kita.....


 



 
this song special for my lovely friends......


~SYUKRAN~




No comments:

Post a Comment